درخواست و پیگیری اجرا

پوشاندن درز انقطاع و یا بستن درز انقطاع بدون داربست

پوشاندن درز انقطاع و یا بستن درز انقطاع بین دو ساختمان با استفاده از ورق گالوانیزه انجام می شود.
درز انقطاع به فضای خالی بین سازه های دو ساختمان  جهت جداسازی تلقی می شود.
هدف از اجرای درز انقطاع  براساس مقررات ملی ساختمان ،جلوگیری و کاهش از خطرات ناشی از ضربه های ساختمانهای مجاور و همچنین برخورد دو سازه به یکدیگر به ویژه در زمان وقوع زمین لرزه می باشد.

در صورت عدم بستن درز انقطاع چه اتفاقی ممکن است پیش بیاید ؟

در صورتی که درز انقطاع بین دو ساختمان اجرا نگردد ممکن است برای ساختمانهای مجاور ایجاد خطر نماید لذا در صورت عدم اجرا نکردن ، ساختمانهای مجاور  این حق را دارن و می توانند این موضوع را در مرجع قضایی پیگیری و شکایت کنند.
در هنگام پوشاندن درز انقطاع بایستی از مصالح سبک استفاده نمود به طوری که بعد از زلزله و برخورد دو ساختمان به یکدیگر قابلیت بهسازی و جایگزین را داشته باشد.


بستن درز انقطاع با روش راپل


از چه روشهایی برای پوشاندن درز انقطاع و یا بستن آن میتوانیم استفاده کنیم ؟

یکی از بهترین روشهایی که می توان برای بستن درز انقطاع در نظر گرفت ،استفاده از ورق گالوانیزه است.چرا که دارای عمر طولانی می باشد و خطری نیز عابرین پیاده را تهدید نمی کند.
در مقابل روشهای دیگری که برای پوشاندن درز انقطاع استفاده می شود مانند یولونیت و ملات ، پس از مدتی در اثر عوامل محیطی نظیر باد و باران و آفتاب ، خراب می شود و باعث ورود پرندگان به داخل درز انقطاع می شود و  ایجاد سرو صدا می نمایند.
همچنین در هنگام آتش سوزی ، یولونیت به سرعت آتش می گیرد.

روش بستن درز انقطاع با ورق گالوانیزه به چه شکلی است ؟

روش انجام این کار به ان صورت است که  ابتدا می بایستی محل مورد نظر را بر روی نما بر اساس نوع نصب ورق گالوانیزه اندازه گرفت و  آن را برش داد و خم آن را نیز انجام می دهیم و با استفاده از پیچ و رولپلاک  به دو طرف نما پیچ می نماییم.
از جمله خدمات مرتبط دیگر شامل شستشوی نما - پیچ و رولپلاک سنگ نما و رنگ آمیزی نما می باشد .


ورق گالوانیزه چه نوع ورقی هستند و چگونه تولید می شود ؟

نوعی صفحه آهنی می باشد که که طی فرایندی روی سطح آن را را با لایه نازکی از روی می پوشانند که علاوه بر مقاومت در برابر تعقییرات آب و هوایی از زنگ زدگی آن نیز جلوگیری می کند ، از این روی اجرای عملیات گالوانیزه کردن فولاد و آهن به دلیل افزایش عمر مصالح بسیار پر کاربرد شده است ، علاوه بر این در حفظ مقاومت اولیه فولاد ، ظاهر زیبا و افزایش عمر سیستم های مکانیکی نیز کاربرد دارد.

عملیات گالوانیزه به دو صورت غوطه وری گرم و الکترو گالوانیزه انجام می شود .

کاربرد ورق گالوانیزه در صنایع مختلف :

صنعت کشاورزی ، اتومبیل سازی ، ساخت و ساز ، لوازم خانگی ، ابزار الکترونیکی ، اثاثیه منزل،

مزایای ورق گالوانیزه :

طول عمر بالا ، هزینه نگهداری پایین تر ، لایه محافظتی بسیار قوی، ظاهری زیبا ، مناسب برای انواع شرایط آب و هوایی ،  محافظت کامل از سطوح و ... را نام برد .

ضخامت ورق های گالوانیزه و پوشش روی ورق ها چقدر می باشد ؟

ورق های گالوانیزه در ضخامت های 0.2 تا 0.5 تولید می شود که بسته به نیاز ضخامت مورد نیاز را انتخاب می نماییم .

به پوشش روی ورقها   کوتینگ نیز گفته می شود که هر چقدر ضخامت آن بیشتر شود مقاومت فولاد در برابر خوردگی بیشتر می شود ،  ورق های موجود در بازار دارای کوتینگ 120 می باشند که در صورت نیاز به درصد پوشش بالاتر بایستی سفارش توسط مشتری داده شود.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی


نظر شما

نظرهای شما و پاسخ های ادمین

ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی

mobile     ارتباط مستقیم