درخواست و پیگیری اجرا

پیچ و رولپلاک سنگ نما - قیمت پیچ و رولپلاک نما بدون داربست

پیچ و رولپلاک سنگ نما از جمله خدمات تخصصی مقاوم سازی نمای ساختمان می باشد که امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و با استفاده از ابزار های ایمن  کار در ارتفاع  توانسته ایم این گونه خدمات را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم .

مقاوم سازی سنگ های نما با روش راپل و بدون داربست به منظور پیشگیری از سقوط و ریزش سنگ ها و همچنین جلوگیری از خطراتی  که ممکن است منجر به خسارت های جانی و مالی  شود ، صورت می پذیرد .


پیچ و رولپلاک سنگ نما

پیچ و رولپلاک نمای دانشکده حقوق شهید بهشتی


خدمات کار در ارتفاع  با روش راپل و یا به اصطلاح (ropeaccess) نسبت به داربست دارای چه فوایدی می باشد؟

با توجه به این که  نصب داربست و کار بر روی آن نیازمند جابه جایی مداوم تخته داربست می باشد مدت زمان اجرای کار را افزایش می دهد و علاوه بر آن فضای زیادی از خیابان و پیاده رو نیز را اشغال می کند که مانع از رفت آمد عابرین پیاده و وسایل نقلیه می شود .
از معایب دیگر داربست می توان به خطرات واژگونی داربست در بادها و طوفانهای ناگهانی  شدید و یا پایین افتادن کارگران در صورتی که از کمربند محافظ بهره گیری نکنند بسیار زیاد است .
اما در روش راپل و یا کار با طناب(ropeaccess) از لحاظ ایمنی دارای استاندارد  بسیار بالاتری نسبت به اجرای  کار در ارتفاع بر روی داربست می باشد چرا که راپل کاران  باطناب اصلی و حمایت فرود می آیند و هر کدام از طناب ها قابلیت حمل و تحمل بار و یا شک تا 1500 کیلو گرم را دارند .
اجرای خدمات کار در ارتفاع با روش راپل بسیار تخصصی می باشد و عمدتا توسط افراد ماهر و با تجربه انجام می شود که چندین سال در این شغل فعالیت دارند خوشبختانه تمامی پرسنل شرکت لوتوس از این حیث برخوردار می باشند و تنها شعار شرکت ما رضایت مندی مشتری می باشد.


پیچ و رولپلاک نما


امنیت کار در ارتفاع با طناب چگونه است ؟

امروزه تکنیکهای ایمنی دست یابی با طناب ، کار در ارتفاع و امداد به خاطر امنیت بالا ، هزینه های کم و قابلیت دسترسی بالا نسبت به داربست بیشتر از قبل مورد توجه کارشناسان امور ایمنی و مدیران برج ها و ساختمان های مسکونی و تجاری  در سراسر دنیا و ایران قرار گرفته اند .
افرادی که تا به حال از خدمات کار در ارتفاع و امکانات دسترسی با طناب بهره نبرده اند معمولا دارای دید گاه هایی از جمله ......
آیا  ممکن است طناب پاره شود و خطر آفرین شود.... یا اینکه آویزان شدن از روی نما  ایمن است...؟ آیا امکانش هست که وقتی راپل کاران روی طناب آویزان هستند بتواند به خوبی کاری را انجام دهد؟
جوابهایی که توسط کارشناسها و متخصصین شرکتهای کار در ارتفاع داده می شود این است :
کار کردن با طناب با کمک  ابزارهای ایمنی نسبت به مشاغل دیگر دارای خطراتی می باشد که می توان  با شناسایی خطرات و مدیریت ریسک از بروز حوادث پیشگیری نماییم .
امروزه خدمات کار در ارتفاع از ایمنی بسیار بالایی برخوردار می باشد  که توانسته است تا حد بسیار قابل قبولی به هدف اصلی خود که همان کار بدون حوادث است نزدیک شود.



دقت و کیفیت اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما با روش راپل چگونه است؟

دقت اجرای کار در  روش راپل در حین پیچ کردن سنگ های نما بسیار بالا می باشد و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار می باشد و علت آن این است که تمامی راپل کاران زیر نظر کارشناسان شرکت آموزش دیده اند و به بصورت کاملا حرفه ای در این زمینه مشغول فعالیت می باشند و نسبت به اجرای کار از تسلط بالایی برخوردار هستند،  ضمن این که از ابزارهای استاندارد و بروز در حین انجام کار بهره گیری می کنند .

آیا پرسنل شاغل در شرکت نما لوتوس  در حین اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان دارای بیمه مسئولیت می باشند ؟

شرکت نما لوتوس به منظور اطمینان حاصل کردن کارفرما و مشتریان عزیز تمامی راپل کاران شاغل در شرکت را تحت پوشش بیمه ایران قرار داده و تمامی کلوزهای مربوط به بیمه  و کار را در ارتفاع را در آن در نظر گرفته است
نکته ای که در اینجا می توانیم به آن اشاره کنیم این است که  بیمه کارگران با توجه به این که به نام افراد رد شده است می توانند تمامی خدمات کار در ارتفاع که شامل پیچ ورولپلاک نما - شستشوی نما و  رنگ آمیزی نما و...می باشد را در تمامی نقاط ایران ، تهران - کرج و سایر شهرستان ها را اجرا نمایند.
و اما مسئله مهم دیگر این است که  تمامی پرسنل شاغل در شرکت نما لوتوس دارای سابقه و فعالیت طولانی مدت با گروه ما را داشته اند و از تجربیات زیادی در حین کار برخوردار می باشند  و به همین علت است که بیمه پرسنل را به نام افراد رد می نماییم.
بعضا مشاهده شده است شرکت ها و یا افرادی که  مجری پیچ و رولپلاک سنگ نما هستن یا فاقد بیمه مسئولیت هستن و یا  دارای بیمه بی نام  می باشند  که پس از اتمام هر پروژه می بایستی آدرس جدید را به صورت کتبی به بیمه اعلام نمایند و به همین علت است که ممکن است در این کار سهل انگاری شود .


بیمه مسئولیت کار در ارتفاع

 

پیچ و رولپلاک سنگ های نما چه زمانی بایستی انجام شود ؟

شروع ریزش یک تکه سنگ از نما به این معنی است که امکان این نیز وجود که سنگ های نما هر لحظه از نقاط دیگر نیز سقوط کند پس در انجام مقاوم سازی و  ایمن سازی نما دچار تردید نشوید چرا که باعث ایجاد خطر برای ساکنین ساختمان و سایر افراد می شود .

چه نو ع سنگهایی قابلیت اجرای پیچ و رولپلاک و عملیات دریل کاری را دارند؟

به طور کلی انواع سنگهای  تراورتن -تیشه ای - گرانیت - رومی - مرمر چینی -مرمریت - چرمی - بادبر - نمای سرامیکی قابل پیچ شدن هستن و روش اجرای هر کدام از این سنگ ها با توجه به ابعاد ، نوع و جنس سنگ متفاوت می باشد.
نکته ای که می توانیم  در مورد  سنگ های ترد و شکننده به آن اشاره کنیم به علت بافتی که اینگونه سنگها دارند به محض دریل کاری شکسته شده و یا ترک برمی دارن  ،  به همین منظور تنها راه کار باقی مانده  اجرای پیچ و رولپلاک در بند کشی بین سنگ ها با کمک واشر می باشد .
به منظور تثبیت  و مقاوم سازی سنگ نما فاصله اجرای سوراخ کاری در سنگ های مختلف باید حساب شده باشد به طور مثال در سنگ های تراورتن و یا گرانیت با عرض 40سانت طولی فاصله پیچ ها هر 40یا 50 سانت 1عدد پیچ و در پلاک سنگ های با ابعاد 50 سانت دو عدد پیچ زده می شود تا در جای خود کاملا مهار و تثبیت شود.
در سنگ های مرمر چینی که ابعاد سنگها مختلف است  معمولا  هر20 در 30 سانت یک عدد پیچ زده می شود.


پیچ کردن سنگ نما

 

بعد از پایان یافتن  اجرای رولپلاک سنگ نما جهت پنهان  نمودن پیچ بر روی نما از چه موادی استفاده می شود؟

همانطور که می دانیم ظاهر نمای ساختمان  بعد از انجام پیچ و رولپلاک و همچنین دریل کاری سنگها بسیار برای ما دارای اهمیت می باشد به همین منظور بعد از اتمام کار می بایستی که پشت پیچ ها را با استفاده از بتونه مخصوص همرنگ سنگ  که ضد آب نیز می باشد  بپوشانیم  تا از نفوذ آب به داخل سنگ جلوگیری شود .
بتونه برای سنگ های تراورتن ،مرمر ، تیشه ای  و بادبر بیشترین کاربرد را دارد همچنین می توان برای سنگهای گرانیتی از رنگ روغنی همرنگ سنگ نیز استفاده نمود.

نحوه نصب و رولپلاک کردن سنگ های افتاده از نما چگونه است؟

برای محکم سازی سنگهای افتاده از نما بعد از اندازه گرفتن و متر کردن سنگی که از نما جدا شده با استفاده از سنگ فرز سنگ جایگزین را برش داده  و قبل از نصب سطح زیر کار ملات را تمیز می کنیم و با چسب سنگ و یا چسبهای اپوکسی آن را به ملات می چسبانیم و در انتها روی آن را پیچ و رولپلاک می کنیم .



در حین پیچ کردن سنگ نما چه ابزار هایی مورد نیاز است ؟

۱-کابل و یا سیم سیار برق 50 متری جهت استفاده راپل کار بر روی نما .
۲- دریل هیلتی و معمولی مناسب جهت سوراخ کاری سنگ های نما با استفاده از با مته چهار شیار دو الماسه یا چهار الماسه  بسیار  دارای اهمیت می باشد تا از تنش های غیر مجازی که ممکن است به سنگ وارد شود جلوگیری به عمل آوریم.
سایز مته مورد استفاده جهت پیچ و رولپلاک سنگ نما با شماره7 با طول 11سانت می باشد از جمله اشتباهاتی که بعضی  از مجریان کار در ارتفاع انجام میدن  استفاده از مته با سایز 17 سانتی می باشد که مناسب جهت سوراخ کاری نمی باشد که این کار  موجب می شود پیچ و رولپلاک بیش از حد داخل سوراخ شده و از ملات که حدود 4 سانت می باشد عبور کند و رولپلاک نمی تواند به خوبی در ملات باز شود  و در نتیجه سنگها بخوبی مهار نمی شود .
۳-پیچ گالوانیزه ۶سانتی  گالوانیزه خارجی به رنگ نقره ای مات از نوع چهار سوی آن جهت بهتر سفت شد بر روی سنگ و همچنین رولپلاک درجه یک با جنس مرغوب با برند تک.
۴-چکش میخ کش دار جهت کوبیدن پیچ.
۵-پیچ بند برقی جهت بستن پیچ.
۶-بتونه مخصوصی که همرنگ سنگ می باشد به منظور  پوشاندن  پشت پیچ .
شرکت نما لوتوس با آموزشهای تخصصی  به پرسنل خود و نظارت کامل بر کار آنها ،  خدمات پیچ و رولپلاک نما را به بهترین شکل ممکن به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.




در چه فصلی از سال می توانیم اقدام به پیچ و رولپلاک نما کنیم ؟

با توجه به عواقبی که ممکن است در اثر عدم اسکوپ سنگ نما پیش  بیاید ، اجرای پیچ و مهره نما در تمامی فصل های سال قابل انجام خواهد بود به غیر از روزهای بارانی و برفی که در صورت کار کردن موجب اتصالی ابزاری های برقی خواهد شد.
اما نکته که بایستی در مورد مقاوم سازی نما در نظر داشته باشیم این است که قبل از این که عوامل محیطی نظیر گرما و یا سرما بیش از اندازه و همچنین طوفانها و باد های شدید بر ریزش سنگ های نمای ساختمان تاثیر بگذارد اقدام به پیچ کردن سنگ نما نماییم.

چرا توصیه می شود که از پیچ های 4سو ی گالوانیزه جهت پیچ و رولپلاک نما استفاده کنیم  ؟

یکی از مهمترین علتهای استفاده های از پیچ ۴ سو خوب سفت شدن پیچ بر روی سنگ است که از مزایای این پیچ ها نسبت به پیچ های دو سو به حساب می آید .

اما نکته ای دیگری که در  مورد این پیچ های 4 سوی گالوانیزه می توانیم بگوییم  این است که مقاومت خوبی  در برابر تنش های کششی و فشاری ، رطوبت  از خود نشان می دهد و زنگ نمی زند  و از لحاظ قیمتی 4 برابر پیچ های ایرانی اختلاف قیمت دارند.



 در صورتی که  از پیچ های2 سو  جهت مقاوم سازی نما استفاده شود در هنگام کار کردن و یا بستن پیچ توسط  سر پیچ بند موجب جدا شدن و رد کردن آن  شده و همچنین باعث خراب شدن زود هنگام آن نیز می شود .

از جمله معایب دیگر پیچ های دو سو که به رنگ زرد هستن  و به پیچ خراسان مشهور هستند ، عدم مقاومت کافی در برابر رطوبت می باشد که به مرور زمان موجب زنگ زدگی آنها می شود و به صورت شره زرد رنگ بر روی نما ظاهر می شود .

علاوه بر این راپل کار نیز برای بسته شدن پیچ چندین بار تلاش می کند که این امر موجب خسته شدن او می شود  و در انتهای کار بسیاری از پیچها به خوبی بسته نشده اند .




انتخاب سایز پیچ بستگی به ضخامت سنگ دارد که در اکثر موارد  سنگ های کار شده در نمای ساختمان ها دارای ضخامت  1.5 الی 2 سانت هستن که استاندارد آن این است که از پیچ 6 سانتی استفاده کنیم .
علت  استفاده استاندارد از این سایز پیج این است که ملات پشت سنگ حدودا 3 سانت می باشد و  ضخامت  سنگ 1.5 الی 2 سانت که در مجموع 5 سانت می شود و در صورتی که از پیچ 7 سانتی استفاده نماییم  پس از کوبیدن پیچ به داخل سوراخ ، رولپلاک از ملات سیمان عبور نماید و نتواند بخوبی سنگ را اسکوپ نماید .
بنابراین انتخاب سایز پیچ در اجرای کار بسیار مهم می باشد و این عقیده که هر چقدر سایز پیچ بلندتر باشد سنگ  بهتر و محکم تر مهار می شود کاملا اشتباه هستش.


جهت سوراخ کاری سنگ های نما  از چه نوع دریلی باید استفاده کنیم ؟ 

 دریل های که جهت پیچ و رولپلاک سنگ نما مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای ضربه چکشی پایین و دقت بالا باشد تا از آسیب رساندن به سنگ جلوگیری نماید.
عواملی که در انتخاب نوع دریل تاثیر دارد نوع و جنس و  ابعاد سنگ های نما می باشد
برندهای مورد استفاده شامل  دریل بوش ، AEG ، دیوالت می باشند .
 این نوع دریل های از سرعت و دور بالا و میزان چکشی پایین تری برخوردار می باشند تا بتوانند براحتی سنگ را سوراخ نمایند ، و همچنین  دارای وزن 2/700 گرم حدودا می باشند .




از جمله اشتباهات رایجی که  ممکن است در حین اجرای پیچ و رولپلاک نما پیش بیاید چیست ؟

۱-کم و یا زیاد زدن پیچ در حین اجرای پیچ رولپلاک سنگ نما  که فاصله استاندارد هر 50 سانت می باشد .
نکته مهمی که می تونیم به آن اشاره کنیم این است  که کم زدن پیچ در سنگ های نما باعث می شود که پیچ تحمل وزن سنگ را نداشته باشد و نتواند بخوبی آن را مهار نماید و بعدها موجب سقوط سنگ می شود و در مقابل زیاد زدن پیچ  نیز باعث می شود مقاومت سنگ به علت ایجاد سوراخ های زیاد در سطح آن کاهش یابد و موجب ترک خوردن و یا شکستن سنگ شود .
مورد دیگه ای که باید به آن اشاره کنیم این است که به علت خالی بودن ملات پشت سنگ راپل کار مجبور است  نقاط مختلفی از سنگ را سوراخ کاری نماید تا بتواند قسمتی را که دارای ملاتی مناسب می باشد را پیدا نماید تا رولپلاک در ملات پشت سنگ باز شود و سنگ را مهار کند .
۲-کوبیدن پیچ به جای استفاده از دریل پیچ بند برای بستن پیچ ،این کار به اصطلاح میخکوب کردن نیز گفته می شه که این امر علاوه بر اینکه  باعث تثبیت سنگ نما نمی شود بلکه به علت لرزشی که در سنگ ایجاد شده است و عدم باز شدن رولپلاک در ملات بتن احتمال سقوط سنگ نما را بیشتر می کند و عملا این کار بیهوده می باشد.
۳- پیچ نکردن و یا  عدم دقت در انجام کار مانند دریل کاری  قسمتهای از سنگ نمای ساختمان  که دارای رگه و ترک می باشد که در صورت مشاهده ترک در سنگ بایستی طرفین ترک پیچ و رولپلاک شود تا سنگ مورد نظر کاملا مهار شود.
۴- ایمنی در انجام کار یکی از نکات مهم و دارای اهمیت زیادی می باشد که راپل کار و یا طناب کار ملزم است که آن را  به بهترین شکل ممکن رعایت کند تا ایجاد خطر نکند همانند نداشتن طناب دوم و یا حمایت که در صورت بروز حادثه در طناب اصلی حافظ جان اون می شود.
۵- عدم نداشتن بیمه حوادث با نام برای  راپل کاران.
۶-عدم اجرای بتونه بر روی پیچ که موجب زنگ زدن و نفوذ آب به داخل سنگ می شود که به مرور زمان و در اثر سرما  موجب ترک خوردن سنگ می شود و یا کار کردن با بتونه ای که همرنگ سنگ نمی باشد و شکل ظاهری نما بعد از پیچ و رولپلاک سنگ نما بسیار بد می شود.
۷-شخصی که دارای مهارت کافی برای دریل کاری سنگ نما را ندارد  در اثر ضربه های که دریل به سنگ نما وارد می کند ، خطر ریزش سنگ را چندین برابر می کند .
۸-از جمله مواردی که قبل از اجرای  پیچ و رولپلاک نمای ساختمان و یا محکم سازی سنگ نما باید در نظر بگیریم توجه کردن به جنس سنگ ،رنگ سنگ ، مصالح به کار رفته شده در پشت سنگ و رگه های موجود در سنگ می باشد که در صورت دریل کاری در رگه ها موجب ترک خوردن سنگ می شود.
۹طی تماس هایی که از طرف بعضی از مشتریان داشته ایم با مشاهده و کارشناسی و علت ریزش سنگ ها مشخص شد که عده ای افراد سود جو به جای مقاوم کردن سنگ نما فقط برای اینکه ثابت شود سنگ را پیچ و رولپلاک کرده اند  علامتی با دریل بر روی سنگ گذاشته اند و یا اینکه بدون توجه به خالی بودن ملات پشت سنگ  پیچ و رولپلاک را درون سوراخ قرار داده و به خود زحمت دوباره دریل کاری را نمی دهد و به ایمن سازی نما اهمیتی نمی دهد.
۱۰- پیچ و رولپلاک نکردن تمامی سنگ های نما و یا جا گذاشتن آنها  .
زمانی که سنگی از روی نما سقوط می کند نشانه این است که از دیگر نقاط نما نیز ممکن است دچار ریزش شود و همچنین در هنگام دریل کاری و ایجاد سوراخ جهت بستن پیچ ، سنگ های کناری نیز دچار لرزش می شوند لذا لازم است که تمامی سنگ های موجود در نما مقاوم سازی و ایمن شوند تا از سقوط آنها در آینده پیشگیری شود.




نحوه محاسبه قیمت پیچ و رولپلاک نما در تهران - کرج  و شهرستانها چگونه می باشد ؟

قیمت پیچ و رولپلاک نما  با سه فاکتور جنس و نوع سنگ ، طرح و پیچیدیگی نما و مقدار پیچ مورد استفاده و عواملی دیگر محاسبه می شود که  از متر مربعی 40000  تا 50000 هزار تومان متغییر است این عدد برای متراژهای بالای 100متر محاسبه می شود.
۱-اولین نکته ای که در قیمت پیچ و رولپلاک نما تاثیر گذار است طرح نمای ساختمان  می باشد که ممکن است ساده و یا رومی باشد و همچنین جنس سنگ های نصب  شده.
سوراخ کاری سنگ های ساده با ابعاد بزرگ سختی کار کمتری دارد و  زمان کمتری را برای رولپلاک کردن می برد .
اما در نماهای رومی وجود تاج ، قاب پنجره ها و یا سینه کفتریها موجب شده که از حساسیت و دقت بیشتری برای آن بهره بگیریم  و این امر مستلزم به کار گیری  از افراد متخصص و دارای تجربه کافی می باشد تا از شکستن و آسیب رساندن به سنگ های نما جلوگیری شود .
جنس و نوع  سنگ های کار شده در نما مانند تراورتن و یا تیشه ای با توجه به این که دریل کاری راحت تری نسبت به سنگ های مرمر و گرانیت دارند  در قیمت رولپلاک نما تاثیر گذار است.
۲- هرچقدر متراژ و مساحت نمای ساختمان بیشتر باشد موجب افزایش قیمت انجام کار می شود چرا که تعداد پیچ و زمان بیشتری مورد نیاز می باشد .
۳-قیمت براساس  تعداد پیچ مصرفی مورد نیاز در کل نما .
در نماهایی که سنگ های با ابعاد کوچک کار شده است تعداد پیچ بیشتری نسبت به سنگ های بزرگتر مورد نیاز است که قیمت این پیچ و رولپلاک سنگ نما برای این گونه نما ها از حاصل ضرب تعداد پیچ در مبلغ 7000 الی 9000 تومان متغیر است
۴-در صورت نصب سنگ های افتاده نما هزینه اجرای کار بصورت جداگانه محاسبه می شود که معمولا بر حسب متر طولی100 تا 150هزار تومان انجام می شود .
۵- اجرای کار با روش راپل و  یا طناب بسیار مقرون به صرفه تر از روش داربست می باشد چرا که  هزینه ای که بایستی بابت نصب داربست  بپردازیم حذف می شود .
۶-جنس پیچ مصرفی یکی دیگر از عواملی می باشد که در قیمت اجرای کار  تاثیرگذار هستش .
هزینه خرید پیچ های گالوانیزه خارجی تمام رزوه 3 برابر پیچ های ایرانی  می باشد و  علت آن هم  آلیاژ سخت کاری شده مورد استفاده و روکش گالوانیزه می باشد و به همین علت در برابر  تنش های کششی و فشاری دارای مقاومت بالایی می باشد .
شرکت مهندسی لوتوس با بکار بردن نیروی متخصص و  همچنین با بیش از10 سال سابقه در زمینه خدمات نمای ساختمان  و تثبیت سنگ های نما و همچنین نظارت بر انجام کار پرسنل خود پیشرو در رضایت شما هموطنان در سرتاسر ایران عزیز می باشیم .


قیمت پیچ و رولپلاک نما بر اساس طرح نمای ساختمان که ساده باشد و یا رومی.

قیمت بر اساس مساحت نمای ساختمان که حاصل ضرب طول در عرض محاسبه می شود .

قیمت براساس تعداد پیچ و رولپلاک مصرفی.

قیمت بر اساس مقدار نصب سنگ های ریخته شده از نما.

قیمت بر اساس جنس پیچ مصرفی.

قیمت براساس روش اجرای کار که با طناب باشد و یا داربست.

قیمت  از متر بر نما 800 تا1200هزار تومان متغییر است.
قیمت از  متر مربعی 40 هزار تومان تا 50 هزار تومان متغییراست.
قیمت به ازای هر پیچ7هزار تومان تا 9 هزار تومان متغییر است.
قیمت به ازای نصب  هر متر طول 100تا 150 هزار تومان متغییر است.
قیمت اجرا برای هر پیچ ایرانی  از 4هزار تومان تا 7هزار تومان و پیچ خارجی از 7هزار تا 9هزار متغییر است.
هزینه اجرای کار با داربست متر مربعی 20 هزار تومان به هزینه اجرای کار افزوده می شود .




آیا بعد از پیچ و رولپلاک سنگ نما خاک های ناشی از سوراخ کاری بر سطح نما باقی می ماند ؟

معمولا بسته به ابعاد سنگ ، سوراخهایی را با استفاده از  دریل بر روی سنگ ایجاد می نماییم که همزمان با دریل کاری خاک ناشی از آن از پشت سنگ به بیرون خارج می شود و بر روی سطح نما بخصوص قاب های پنجره و ابزارها می نشیند و برای این منظور جهت نظافت نما و حفظ زیبایی می توانیم با استفاده از دستگاه واترجت اقدام به  شستشوی نما کنیم  .
 با توجه به این که ابزار آلات و وسایل پرسنل شرکت در پروژه مستقر می باشد تخفیف قابل توجه ای برای نظافت نما در نظر  می گیریم .



 عدم بندکشی و ایجاد ترک روی سنگ  ممکن است  باعث ریزش سنگها بشود؟

از جمله عواملی که موجب سقوط سنگ نما از ملات می شود خالی شدن بندکشیها و  وجود ترک در اثر نشست ساختمان می باشد .
نفوذ رطوبت به پشت سنگ از طریق این درزها موجب سست و پوک شدن  ملات  می شود و به مرور زمان باعث جدا شدن سنگ می شود .
یکی از نکاتی که بعد از پیچ و رولپلاک نما بایستی به ان دقت کنیم پرکردن بندکشیها و ترکها با بتونه همرنگ و ضد آب می باشد .
همچنین بعد از این مرحله می توانیم جهت ضد آب کردن کل نما از مواد نانو استفاده نماییم که با این کار علاوه بر افزایش عمر سنگ نما از نفوذ رطوبت به داخل جلوگیری می نماییم.

در هنگام وقوع حادثه و ایجاد خسارت در اثر سقوط سنگ نما و همچنین عدم پیچ ورولپلاک نما  مسئولیت حوادث جانی و مالی بر عهده چه کسی است ؟

بدون شک  همه ما با خطرات ریزش سنگ آشناییت داریم و ممکن است برای ما و یا همسایگان نیز اتفاق بیوفتد و اما اولین سوالی که در ذهن ما خطور می کند این است که در صورت سقوط سنگ نما به پایین و آسیب رساندن به وسایل نقلیه و یا حتی خسارت های جانی که غیر قابل جبران می باشد مسئولیت آن بر عهده چه کسی هستش.
جواب سوال این است که در صورت داشتن مدیر در یک ساختمان و یا مجتمع از لحاظ حقوقی جبران خسارت بر عهده او می باشد ، ولی در عین حال همسایگان  و یا مالکین ساختمان  نیز مسْولیت های را خواهند داشت که همکاری لازم با مدیر ساختمان را داشته باشند تا از لحاظ مالی و جمع اوری مبلغ اجرای کار دچار مشکل نشود .
نکته ای که در اینجا می توانیم به ان اشاره کنیم در صورتی که مدیر ساختمان در برابر عدم همکاری بعضی از مالکین جهت پرداخت هزینه پیچ و رولپلاک نما  دچار مشکل شود می تواند با تهیه استشهاد از مالکین در صورت بروز حادثه مقصر اصلی ان را اعلام نماید .
در ساختمان های در حال ساخت سازنده و یا کارفرما مسئول اصلی حادثه می باشد ، ولی در ساختمان های قدیمی با توجه به قوانین گفته شده مسئولیت نگهداری از ساختمان بر عهده مالکین می باشد و در صورتی که سازنده آپارتمان را به شخص دیگری فروخته باشد دیگر نمی توان از او شکایت کرد  مگر اینکه در هنگام تنظیم مبایعه نامه، دوره تضمین و رفع عیب ساختمان با مسئولیت سازنده، به همراه جبران خسارت مالی و جانی درج شده باشد.
در قانون جدید نظام مهندسی ساختمان‌ها، لازم است هر ساختمان دارای شناسنامه فنی و ملکی یا دفترچه مشخصات فنی باشد و یکی از تعهدات سازنده در آن گارانتی کردن عملکرد ساختمان در یک دوره پنج یا ده ساله است.
همچنین باید در نظر داشته باشیم که ساختمان و یا مجتمع دارای  بیمه مسئولیت مدنی در جهت جبران خسارت‌های مالی و جانی نسبت به شخص ثالث را داشته باشد  تا در صورت بروز چنین حادثه ای دچار مشکل نشوند و برای پیشگیری از وقوع چنین حوادث و خساراتی لازم است در زمان ساخت ساختمان سنگ نما پیچ و رولپلاک شود.




 از چه مواد و مصالح دیگری می توان در پیشگیری از ریزش سنگ نما استفاده نمود؟

شستشوی نما با مواد نانو و همچنین استفاده از رزینها که به عنوان یک پوشش محافظ و ضد آب بر سطح نمای ساختمان قرار می گیرد و موجب می شود که از نفوذ آب به داخل  و صدماتی را که ممکن است به مرور زمان به نمای ساختمان وارد کند پیشگیری نماید .
از ویژگی های مواد نانو مقاومت  در برابر تابش نور خورشید ، ماندگاری طولانی مدت ، جلوگیری از شوره زدن و ایجاد کپک و همچنین قابلیت اجرا بر روی تمامی سطوح سنگی ،آجری ، سیمانی و بتنی را می توان نام برد  .

نحوه پیچ و رولپلاک نما برای انواع سنگ ها مورد استفاده در نمای ساختمان چگونه است ؟

 رولپلاک سنگ نمای سرامیکی :

سرامیک به علت قیمت ارزان، سبکی وزن و همچنین نصب آسان مورد توجه سازندگان ساختمان قرار گرفته است که در بعضی مواقع در نمای ساختمان نیز مورد استفاده قرار می دهند .

اما عواملی  که موجب جدا شدن سرامیک از نما می شود  شامل :

۱-بستر و زیر کار نامناسب که علت آن انقباض و انبساط بین سیمان و سرامیک می باشد و باعث کنده شدن و یا باد کردن چند سرامیک از بستر ملات خود می شود .
۲-سرامیک به علت شکننده بودن ممکن است در هنگام نصب دارای ترک باشد و بعد از مدتی با نفوذ آب به داخل ملات موجب سست شدن سرامیک و سقوط آن می شود.
دریل کاری و ایجاد سوراخ در وسط سرامیک جهت قرار دادن پیچ و رولپلاک و محکم کردن آن ممکن است موجب خورد شدن و شکستن آن شود لذا تنها راه باقی مانده استفاده از واشر به همراه پیچ و  رولپلاک و اجرای دریل کاری در بین بند های سرامیکها می باشد که به صورت یک شبکه یک پارچه بهم متصل می شوند .




پیچ رولپلاک سنگ نمای گرانیتی :

سنگ گرانیت یا خارا دارای  چگالی و وزن نسبتا سنگین در مقایسه با سنگ های دیگر ساختمانی در ایران محسوب می شود ، همچنین از سنگ های آذرین به شمار می آید  که از سرد شدن توده های مذاب تشکیل شده است و دارای سختی و مقاومت بالایی هستند که دارای رنگ بندی های مختلفی از جمله  مشکی - سفید - خاکستری - سبز و قرمز می باشند که در بازار یافت می شود .
از جمله مزیت های سنگ گرانیت در هنگام دریل کاری و ایجاد سوراخ در سطح سنگ می توان به استحکام و مقاومت بالا آن اشاره کرد که سطح سنگ را بدون هیچ گونه ترک و یا کنده شدنی پیچ و رولپلاک کنیم .
نکته ای که باید به آن دقت داشته باشیم این است که فاصله سوراخها نسبت به یکدیگر  کم باشد و به ازای  هر 40 سانت یک عدد پیچ زده شود تا بتواند تحمل وزن سنگ را داشته باشد و اما نکته ای دیگر این است که هنگام پیچ و رولپلاک سنگ نمای گرانیتی بهتر است که سنگ خزینه نشود و پیچ روی سنگ بسته شود تا تحمل بار بیشتری را داشته باشد.

پیچ و رولپلاک سنگ نمای تراورتن:

سنگ های تراورتن از سنگ های آهکی به شمار می آیند که سطح آن دارای حفره و خلل و فرج می باشد که نسبت به سنگ های دیگر از جمله مرمر از لحاظ سختی نرم تر می باشد  .
حفره های موجود در سنگ های تراورتن این مزیت را دارد که  علاوه بر عایق حرارت و صوت در  گیرایش و چسبندگی ملات به سنگ تاثیر به سزایی دارد .
اجرای دریل کاری سنگ های تراورتن نسبت به سنگهای دیگر به علت تخلخل و نرمی بیشتر ، راحت تر می باشد و می توان سنگ را خزینه  نمود تا پیچ کمی داخل سوراخ بنشیند و هنگام اجرای بتونه هم سطح سنگ شود.




محکم سازی سنگ نمای مرمریت چینی :

سنگ های مرمریت از جمله سنگ های آهکی رسوبی می باشند که معمولا در ابعاد 20 و یا 10  سانتی طولی در نما و حتی با ابعاد کوچکتر استفاده می کنند.

این گونه سنگها به علت عدم وجود اسکوپ و کوچک بودن ابعاد آنها  و خالی شدن بندکشی بین آنها و نفوذ آب به داخل سنگ و ملات پس از گذشت زمان شروع به ریزش می کنند و یا ترک های زیادی روی سنگ ایجاد می شود .

برای سوراخ کاری این گونه سنگ ها از دریل با ضربه چکشی پایین استفاده می کنند  چرا که دارای ابعاد کوچک می باشند و  در عین حال شکننده  و می بایستی به آرامی سوراخ کاری شوند .

آیا بعد از پیچ و رولپلاک نما جای سوراخ های و پیچها روی نما مشخص می شود ؟

برای این منظور که بتوانیم بعد از دریل کاری سنگ ها و پیچ و رولپلاک اثری از جای سوراخ ها بر روی سنگ نما باقی نماند  از بتونه ضد آب مخصوصی  که همرنگ سنگ هستش  استفاده می نماییم .
برای اجرای این کار که بتوانیم  بتونه را هم سطح سنگ در بیاوریم ، نیاز است در زمان دریل کاری با استفاده از مته ، سطح روی سنگ را کمی خزینه نماییم تا پیچ  بتواند کمی داخل سنگ قرار گیرد و با بتونه روی آن را بپوشانیم.
همچنین با نصب کردن سنگهایی که از نما سقوط  کرده است موجب برگشتن زیبایی به نمای ساختمان می شویم.


عواملی که موجب ریزش و سقوط سنگ نمای ساختمان میشود چیست؟

۱-عدم اسکوپ سنگ نما.

یکی از علت  های استفاده از اسکوپ سنگ نما ، صاف بودن سطح پشت سنگ و جذب آب کمتر و همچنین عدم وجود حفره می باشد که در هنگام ریختن ملات ماسه و سیمان موجب چسبندگی کمتر سنگ با ملات شده و پس از مدتی موجب سقوط آن می شود .
گرانیت از جمله سنگهایی  هستش  که دارای سطحی صاف با جذب آب پایین می باشد  که با کمترین ضربه و یا زمین لرزه کوچک سقوط می کند.
انواع روش های اسکوپ سنگ نما شامل:
۱- سیم مفتول
۲-لقمه گذاری
۳-اسکوپ 2 پایه
۴- اسکوپ پایه
۵- اسکوپ پروانه ای
۶-اسکوپ z
7 پیچ و رولپلاک سنگ نما

۲-صفر بودن مقاومت کششی ملات .

همانطور که میدانیم از ملات جهت اتصال سنگ به نمای ساختمان استفاده می شود .
صفر بودن مقاومت کششی ملات به این معنی است که ملات قابلیت تحمل مقاومت کششی را ندارد و فقط می تواند مقاومت فشاری را تحمل کند .
به همین منظور برای مهار کردن این نیروهای کششی از اسکوپ های سیمی استفاده می شود.

۳-انقباض و انبساط و نفوذ آب به پشت سنگ نما.

مصالحی که جهت ساختن ملات در پشت سنگ مورد استفاده قرار می گیرد ضد آب نیستند .
آب ناشی از بارندگی و  همچنین مناطقی که رطوبت محیطی دارند از طریق سنگهایی که دارای جذب آب هستند و بندکشی آنها به داخل نفوذ کرده و در اثر سرما و گرمای زیاد موجب منبسط و منقبض شدن ملات شده و این عمل باعث می شود که تنش های کششی و فشاری به نقطه اتصال سنگ و ملات وارد کند.

ملات قابلیت تحمل تنش های فشاری را دارد  ولی تنش های کششی را نمی تواند تحمل نماید لذا ترک های مویی در سطح سنگ ایجاد می نماید و با افزایش عمر بنای ساختمان ،این ترکها تا ملات پشت سنگ پیش می رود و تا جایی می رسد که دیگر ملات تحمل وزن سنگ را ندارد و موجب سقوط سنگ از روی نما می شود .

بنابراین پس از مشاهده ترک روی سنگ های نما می بایستی  اقدام به پیچ و رولپلاک نماییم.

۴-نشست و حرکت در ساختمان.

به منظور جلوگیری از سقوط سنگ های نما به علت حرکت در ساختمان می بایستی درز انبساط و درز حرکتی برای کنترل حرکت های حرارتی مصالح و مقاومت در برابر نیروی باد وارده به ساختمان را لحاظ نمود .

۵- سهل انگاری در هنگام نصب.

از موارد مهمی که سنگ کار های نمای ساختمان به منظور سهولت و  اجرای راحت تر کار خود دچار اشتباهاتی می شوند شامل :
-پرکردن نخاله های ساختمانی شامل خورده سنگ ،مقوا، و .......در پشت سنگ به جای ملات .
-اضافه کردن پودر سیمان سفید و یا سیاه خشک در پشت سنگ جهت  زود گیر کردن ملات و گیرایش آن  که این کار باعث  می شود  سیمان آب ملات را زودتر جذب کرده و ملات ماسه و سیمان به اندازه کافی آن  مقاومت را نداشته باشد.
-استفاده کردن از ماسه شسته در دوغاب پشت سنگ.
-مرطوب نکردن سنگها قبل از نصب و انجام سنگ کاری موجب  می شود که سریعا سنگ آب ملات را  خشک نموده  و مقاومت ملات را کاهش دهد .
-سنگهای نما  به علت اینکه در مجاورت هوا و زیر آفتاب قرار دارد در اثر تابش مستقیم خورشید گرمای بالایی را جذب کرده و در هنگام نصب آب ملات را به خود می کشد .
-اجرای سنگ کاری نما در فصل زمستان بخصوص در هوای سرد که امکان یخ زدگی آب وجود دارد موجب یخ زدن آب ملات شده و چسبندگی خوبی بین ملات و سنگ ایجاد نمی شود .
-عدم آب پاشی ملات پشت سنگ به مدت 2 روز پس از دوغاب ریزی و سفت شدن آن .

۶- آلودگی هوا و باران های اسیدی.

ریزش باران های اسیدی بر روی سنگ های نما بخصوص در شهرهای که آلودگی هوا در آن بسیار است موجب  شده که این آلودگی به صورت رسوبی در سنگها نفوذ نماید و پس از مرور زمان و جذب شدن سنگ در فصل های گرم و سرد موجب ترک و  شکسته شدن سنگها شود .

باران های اسیدی تشکیل شده از گوگرد دی‌اکسید و اکسید نیتروژن که علاوه بر اثرات مخربی که بر سنگ های آهکی و مرمر می زند در محیط زیست نیز اثرات مخربی را نیز در پی خواهد داشت .

7-بازسازی ساختمان.

  بازسازی ساختمان در صورتی که به صورت  غیر اصولی انجام شود به طور مثال تخریب  و یا ضربه زدن به دیوار های سمت نمای ساختمان که موجب ضربه شدید به سنگها و جدا شدن آن از ملات می شود .

انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما برای اهالی ساختمان و همچنین همسایگان چه اهمیتی دارد؟

همانطور که می دانیم امنیت و حس آرامش در حین عبور از کنار نمای ساختمان برای ما بسیار دارای اهمیت می باشد.

 به همین منظور برای رسیدن به یک امنیت کامل لازم است که  با انجام پیچ و رولپلاک سنگ های نما و اطمینان حاصل کردن از مقاوم سازی نما در برابر ریزش و سقوط ناگهانی با خیال راحت و آسودگی  خاطر از کنار نمای ساختمان عبور نماییم .

این امر از خطراتی که ممکن است برای خود و یا کسانی که از آن محل عبور می کنند پیشگیری کند و در عین حال ظاهر و زیبایی نمای ساختمان خود را نیز حفظ نماییم.


شرکت نما لوتوس خدمات پیچ و رولپلاک نما را در کدام شهرهای ایران  ارائه می دهد ؟

اجرای پیچ و رولپلاک نما در کرج - تهران - شمال - تبریز - اصفهان - شیراز - قم - ساوه - مرکزی -قزوین - البرز - کرمان - یزد و ......اعزام نیرو به تمام نقاط ایران .
از صبر و شکیبایی شما در خواندن مطالب بسیار متشکریم .
 
 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی


نظر شما

نظرهای شما و پاسخ های ادمین

ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی

mobile     ارتباط مستقیم