درخواست و پیگیری اجرا

اجرای لایف لاین ، طراحی و نصب لایف لاین

تعریف لایف لاین(life line ):

لایف لاین و یا به  اصطلاح طناب نجات ، خط سیم بکسلی و یا طنابی می باشد که در ارتفاع بالاتر از 1/8 متر که امکان خطر سقوط از ارتفاع وجود دارد در مسیرهای عمودی و افقی نصب و کشیده  می شود .

تمامی تیم های امداد و نجات در سر تا سر دنیا به منظور محافظت از جان انسان ها بخصوص در مناطق مرتفع از این نوع طنابها بهره می گیرند .

اجرای لایف  لاین  و یا سیستم حفاظت از سقوط برای افرادی که شغل  آنها مربوط به کار در ارتفاع می باشد  انجام می شود تا ایمنی آنها در حال انجام کار و عبور کردن از مناطق مرتفع و عدم لیز خوردن تجهیزات ایمنی بالاتر برود .



انواع لایف لاین:

طراحی لایف لاین به دو صورت افقی و عمودی اجرا می شود ، انتخاب کردن نوع سیستم لایف لاین بستگی به مدت زمان انجام فعالیت در ارتفاع را دارد ، در صورتی که مدت و زمان فعالیت طولانی باشد از از تجهیزات حفاظت گروهی به منظور پیشگیری کردن از سقوط فرد استفاده می شود و لایف لاین های دائمی نصب می شود ولی در صورتی زمان فعالیت کوتاه باشد از تجهیزات حفاظت فردی استفاده می کنند و لایف لاین موقت نصب می شود.  

 لایف لاین افقی:

در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که فعالیت افراد در نزدیکی لبه پرتگاه  ، رو ی سطوح شیب دار و یا سازه های افقی اسکلت ساختمان باشد ، این سیستم برای محافظت از نیروی کار بیش از یک نفر نصب می شود.




لایف لاین عمودی:

همانطور که از اسمش مشخص هستش برای افرادی نصب می شود که در راستا و مسیر عمودی مشغول فعالیت هستند و برای محافظت از نیروی کار یک نفره کاربرد دارد که میتواند جایگزین لنیارد نیز باشد  مانند دکل های مخابراتی ، نفتی ، برقی ، کشتی ها ، برج های خنک کننده ،توربین های بادی ، دودکش های صنعتی و......

نکته ای مهمی که می توانیم قبل از اجرا و نصب لایف لاین به آن اشاره کنیم این است که از سالم بودن تمامی تجهیزات شامل طناب ها ، کارابین و...اطمینان حاصل نماییم چرا که کوچکترین اشتباه باعث به خطر افتادن جان کارگران و نیروهای مشغول به کار می شود ، طناب های مورد استفاده بایستی فاقد هر گونه زدگی و یا پارگی باشد و کاربین ها نیز قبل از اجرا کاملا چک شوند.

طناب مورد استفاده در این سیستم باید بسیار محکم و با دوام باشد و در برابر کپک زدگی و شک های ناگهانی مقاومت خوبی از خود نشان دهد معمولا از طناب های پلی استر و پلی پروپلین در این کار بهره می گیرند که طناب های پلی استر بیشتر در محیط های مرطوب و نم دار کاربرد دارند چرا که آب را به خود جذب نمی کند و در برابر سایش و برش دارای مقاومت بالاتری نسبت به طناب پلی پروپلین دارد تا فاقد ترک باشند .




لایف لاین از چه اجزایی تشکیل شده؟   

اجزای لایف لاین شامل طناب و یا سیم بکسل ، بست های محکم کننده ، کارابین، پایه های نگهدارند ه، مهارکش و شوک گیر می باشد که پس از نصب فردی که قصد انجام کار را دارد به کمک تسمه و قلاب و یا لنیارد به طناب متصل می شود تا درصورتی که به هر علتی فرد تعادل خود را از دست بدهد از سقوط او جلوگیری نماید .

لنیارد چیست ؟

طنابچه و کارابینی هستش که شخص را به سیم بکسل متصل می کند.

نصب لایف لاین بایستی توسط  افراد دوره دیده و کارشناسان مجرب انجام شود و از تجهیزات  و وسایل ایمن بهره بگیرند و محیطی کاملا امن برای نیروهای کار در ارتفاع فراهم سازند .

 برای این منظور ابتدا تمامی خطرات احتمالی در محیط کارگاه را به حداقل و صفر می رسونیم و بعد از سیستم حفاظت از سقوط ثابت و در صورت عدم ایمن شدن کارگاه از سیستم حفاظت متحرک نیزه بهره می گیریم .

سیستم حفاظت از سقوط ثابت  همان طور که از اسمش مشخص است بدون جابه جایی و در محل کار ثابت است و هیچ نیازی به مشارکت با نیروی کار ندارد ولی در سیستم حفاظت سقوط متحرک به طور مستقیم با نیروی کار در ارتباط هستش و درصورت سقوط نیروی کار  این سیستم فرد را متوقف می کند و فاصله سقوط را کاهش می دهد .

 

 


خدمات کار در ارتفاع با روش راپل :

پیچ و رولپلاک سنگ نما  - شستشوی نما -رنگ آمیزی نما - بستن پاسیو با توری

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی


نظر شما

نظرهای شما و پاسخ های ادمین

ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی

mobile     ارتباط مستقیم